På Cykelbanan. (Dag 24)

TOUCHDOWN NORRKÖPING.

Idag har vederbörande alltså vaknat upp i Norrköping, lite otippat och inget jag skryter med.

Igår var jag Linköping ”Där idéer blir verklighet” (stadens slogan).

I ca en timme, kanske en och en halv, max! Det räckte gott och väl kan jag säga.

Okey att jag har en grov dialekt (skånsk), men jag har ändå brutalt svårt för dessa skogsdialekter, jag klarar bara inte av det. (Avd: kastar sten i växthus).

Vad är grejen med att dom måste upprepa allt?

”eeh.. så du är från Skåne, är du?

”jaha, så du åker idag redan, jag åker till Stockholm imorgon, gör jag!

Otroligt enerverande.

Men om jag måste välja en av alla dessa skogsbyar, typ; Norrköping, Linköping, Åtvidaberg, Mjölby, Jönköping, etc. Så skulle jag nog påstå att ”Norpan” är bäst.

Ja ni hörde. Jag sa alltså precis ”Norpan” istälket för Norrköping. Och nu skäms jag.

Som att man vore någon sorts globetrotter och stammis här. Då kan en informera världen om att en var tvingad att ta GPS-en hela vägen fram till porten på hotellet. Hotellets gata hade 4 nummer..

Sen fick en panik mitt i natten för att en kom på att en hade glömt bort att låsa bilen. Då tog en sin GPS i mobilen för att hitta bilen.

Bilen var låst.

Lämna en kommentar